31 decembrie 2016

Retea privata Dynamic DNS cu ESP8266 ( partea 2 )

Client si Server Dyn DNS - versiunea Arduino


            Cind am hotarit pentru prima oara sa scriu programe pentru NodeMCU, am avut de ales intre limbajele eLua si Arduino. Cistigator a fost eLua deoarece era mult mai apropiat de limbajele pe care le cunosc eu. Cu timpul am descoperit ca datorita simplitatii, limbajul eLua este foarte limitat. Atunci, de voie-de nevoie, am decis sa invat limbajul Arduino. Cu ajutorul unui tutorial simplu, aproape totul intr-o singura pagina, am inceput, incet-incet, sa il invat. La scurt timp au aparut si primele rezultate. Dar cea mai mare provocare a fost cind am luat hotarirea sa-mi traduc propriile programe din eLua, in Arduino. Desi rezultatele nu se aseamana cu sursele lor, am reusit sa implementez majoritatea functiilor si facilitatilor din programele sursa. Personal, cred ca am reusit. Azi fac public sursele programelor Server si Client Dyn DNS versiunea Arduino. Nu ma astept sa fie perfecte si probabil pe alocuri mai pot fi cosmetizate, dar garantez ca sint perfect functionale. Cel mai greu a fost implementarea agendei in care se memoreaza numele clientilor si IP-urile acestora. Sincer, in eLua era chiar mai simplu. Sper ca cineva, cu mult mai multa experienta, sa corecteze codul meu. 
Deoarece 2016 este la final si 2017 bate la usa, urez tuturor, 
La multi ani cu multa sanatate si prosperitate !

5 comentarii:

  1. La Multi Ani !
    In aceasta versiune merge si cu link in aplicatie nu cu pagina cu continut ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Multi Ani !
      Nu, situatia este similara versiunii precedente, singura diferenta fiind limbajul. Am incercat sa inteleg cum se face redirectinarea dar nu reusesc. Mai am de studiat. Pe curind !

      Ștergere
  2. Salut !
    Care sant diferentele in versiunea noua de server versus cea veche ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut !
    La versiunile anterioare nu luasem in calcul posibilitatea de a face update spre server sau cerere de redirectionare si cu [ nume : port ], ci numai cu [ nume ]. Acum sint posibile patru cazuri:
    - .../update/nume:port/
    - .../update/nume/
    serverul raspunde cu: nume

    - .../nume:port
    serverul redirectioneaza spre ip:port

    -.../nume
    serverul redirectioneaza spre ip

    RăspundețiȘtergere
  4. unde pot gasi proiectul? nu reușesc sa descarc din link-uri

    RăspundețiȘtergere